Nie ma co tracić czasu na teorię! O skuteczności ćwiczeń oddechowych wg. metody Butejko możesz przekonać się w praktyce i to w mniej niż 5 min.

Masz problemy alergią czy katarem? Twój nos jest często zatkany lub niedrożny? Odblokuj go w dosłownie kilka minut!

Na początek sprawdź drożność Twojego nosa, tak abyś mógł/mogła porównać wynik przed i po ćwiczeniu: zatkaj jedną dziurkę i weź oddech przez drugą. Potem zatkaj drugą i zaczerpnij powietrze przez wolną dziurkę – w ten sposób przekonasz się o stopniu ich drożności.

Usiądź wygodnie i oddychaj normalnie. Jeśli Twój oddech jest spokojny, możemy zaczynać:

  1. Zamknij usta i utrzymuj je zamknięte przez całą długość ćwiczenia.
  2. Weź mały wdech przez nos (zawsze przez nos!) i mały wydech (zawsze przez nos!).
  3. Po wydechu zatkaj nos palcami i wstrzymaj oddech na tak długo, jak to tylko możliwe.
  4. Podczas wstrzymywania oddychania “na wydechu”, zacznij delikatnie kołysać się z boku na bok (może być tylko szyja i głowa, możesz kołysać całym tułowiem – jak tylko jest Ci wygodniej).
  5. W momencie kiedy poczujesz silną potrzebę zaczerpnięcia powietrza i nie będziesz mógł/mogła dłużej wytrzymać, odblokuj nos i weź wdech przez nos.
  6. Uspokój swój oddech tak szybko jak to możliwe, wdychając i wydychając powietrze przez nos – usta są cały czas zamknięte.
  7. Gdy Twój oddech wróci do normy, po ok. 30-60 sekundach, powtórz ćwiczenie: mały wdech i wydech przez nos, zablokowanie nosa i wstrzymywanie powietrza tak długo jak tylko się da, kołysząc się przy tym na boki. Na koniec uspokój oddech oddychając oczywiście tylko przez nos.
  8. Cały cykl powtórz w sumie 5-6 razy, po tym czasie Twój nos powinien być znacznie bardziej odblokowany!

Czujesz różnicę? Udało się? Możesz powtórzyć test drożności nosa sprawdzając stopień odblokowania każdej z dziurek.

Gratuluję, teraz możesz cieszyć się drożnym nosem, bez konieczności używania kropli, aerozoli czy innych lekarstw, całkowicie naturalnie!

Metoda Butejko to w sumie 6 ćwiczeń, prostych tak jak to opisane powyżej. Jeśli chcesz poznać je wszystkie i zmienić jakość swojego życia już dziś, zapraszam do kontaktu.

Skoro w mniej niż 5 minut jesteś w stanie odblokować swój nos, jak bardzo możesz poprawić stan swojej astmy, kataru siennego, chrapania czy bezdechu sennego dzięki regularnym, systematycznym ćwiczeniom…?